Vi vant 1. runde i Seilsportsligaen

Publisert av Geir Lundkvist den 23.05.16.

Åsgårdstrand i tet (skriver Seilmagasinet)

Seilerne fra Arendal som ledet etter første dag, hadde en dårlig dag lørdag og avsluttet dagen med en kollisjon som ga dem fem straffepoeng. Det har satt dem tilbake til 4. plass, et godt stykke bak trioen i tet, som anføres av Åsgårdstrand Seilforening.

Deretter følger Fredrikstad og KNS som ligger to poeng etter Åsgårdstrand. Laget fra Åsgårdstrand består av Jostein Grødem, Karl Otto Book, Maren Magda Book, Karen Kristoffersen, Charlotte Blixhavn Halvorsen og Andrea Haug Rolstad.

«Vi vil gjøre alle til laks» – det er slagordet til Norsk Sjømat som ga mannskapets vekt i laks til den seilforeningen som vant 1. divisjonsrunden i Norsk Seilsportsliga i Oslo. Og 420 kilo viste vekten da alle de seks seilerne på Åsgårdstrands lag hadde vært oppå, og ikke minst dro de nytte av at de hadde meldt på fullt lag – seks personer.

– Vi seilte to faste om bord hele tiden, men byttet på de to andre plassene ved at de seilte to og to seilaser ad gangen. Og det fungerte kjempebra, sier skipper Jostein Grødem på Åsgårdstrands lag til SEILmagasinet.

Foreningen har som mål å styrke både kvalitet, samhold og klubbfølelse ved sin deltagelse i seilsportsligaen og meldte av den grunn på seks seilere. Og det fikk de full uttelling form – både i form av seier og ekstra vekt når laksekvoten skulle deles ut.

Så kjære medlemmer vi vant mye laks - så her blir det fest !

Seilerne våre hadde kun første og andre plasser - seilte taktisk og teknisk veldig bra på den korte banen med svært varierende vindforhold. Neste ligarunde går i Sandefjord 17. til 19. juni. Tur & hav arrangerer tur for å heie laget vårt frem i Sandefjord.  Vi oppfordrer alle til å bli med nedover - enten i egen seilbåt eller med bil det er ikke langt til Sandefjord !

Det gjenstår mange ligarunder hvor vi konkurrerer mot norges fremste seilere - så nå må vi bare heie de frem !

Geir Lundkvist