Sesongen er i gang

Publisert av Tore Gaute Mørck den 15.05.19. Oppdatert 16.05.19.

Jolleseilerne har allerede hatt flere treningsøkter.

Hver Mandag og Torsdag er det trening. Vil dere la barna delta?

La barn og ungdom lære seg å mestre  elementene,  Meld dere på.

Tur og Hav starter regatta sesongen.

14 Mai gikk årets første regatta for Tur  og hav av stabelen. Det ble en flott seilas for de 6 som stilte til start. Banen som ble valgt gikk fra moloen til Saltkopp, rett nord til runding Bastøykrakket,  sydover til Bøye ved Geita og i mål. Det ble estimert et tidsforbruk på ca 1,5 time, som viste seg å være et godt estimat. Første båt i mål var Freddy Røed, tett fulgt av , for anledningen turseileren,  Otto Book, deretter Torbjørn Lunde. Men når regnskapet gjøres opp og båtenes Ratingtall multipliseres med brukt tid på seilasen ble situasjonen en annen. John Bjørn Fossdal vant med sin Fenix, men Freddy klarte andre plassen med sin Hanse 42,  og Torbjørn tredjeplassen med Diva 39. På bildet ses Otto, med sin Victoria 42, med  dagens dedikert største spinnaker. Mange har meldt sin interesse for å seile mannskap, vi har plass til flere , bare kom til skippermøte 1730 så får du være med.

All idretten kommer til seilforeningen.

15 Mai fikk foreningen besøk av mange barn som skulle  prøve seg på store og små båter. Det var så som så med vind denne ettermiddagen, men på vannet kom de, og noe seiling ble det.

Dette er et morsomt tiltak, og seilforeningen stiller gjerne opp.

;