Foreløpig aktivitetsplan Tur & Hav 2021

• Lørdag 17 april kl 0600.  Utsetting av båter
  • Tirsdagsregatta fra 11 Mai til og med 12 Oktober uten opphold
  •  Lørdag 21. August kl 1000. Åsgårdstrand Two Star
  • Lørdag 2.  oktober september kl 1100. Klubbmesterskapet Å.S.
  • Tirsdag 12. Oktober kl 1745.  Siste tirsdagsregatta
  • Torsdag 14 -Lørdag 16 Oktober  Mesternes mester.
  • Søndag 17 -Torsdag 19 Oktober Mastekran bemannes.
  • Lørdag 23. oktober kl 0800. Båtopptak
  • Onsdag 27. oktober kl 1730. Mastedugnad.

Informasjon om Regattaene.

1. Manage2Sail

For de som sette opp regattaen finnes det 2 hjelpemidler.

Manual Manage2Sail

Utvidet støtte for Tur/hav

Regattakomiteen sammen med Tur&Hav legger inn alle regattaer i M2S. Dette systemet er nå obligatorisk å bruke for de fleste regattaer av internasjonal eller nasjonal betydning. Her vil dere også finne Åsgårdstrand seilforening sine regattaer, interne, slik om Tirsdagregattaen og eksterne, slik som NM H-Båt.  Den enkleste måten å finne regattaene på er å  gå til hjemmesiden https://manage2sail.com/no?.

Her kan du logge inn for å melde deg på regattaer, eller endre de du allerede er påmeldt. Dersom du ikke tidligere har registrert deg på M2S må du gjøre dette for å kunne melde deg på regattaer.  Her kan du søke etter de regattaen Åsgårdstrand Seilforening har, ved å selektere forening. Da kan melde deg på, se på resultatene, eller laste ned dokumenter, seilingsbestemmelser etc.

2.Info om tirsdagsregattaen

Les seilingsbestemmelsene på Manage2Sail og last ned siste versjon av banekart og merker på Tur&Hav/Banekart

Vårsesong: 11. mai – 29 juni                    8 regattaer

Sommerserie: 6. juli –10. august             6 regattaer

Høstsesong: 17. august – 12. oktober    9 regattaer

Starttidspunkter står i seilingsbestemmelser. Det blir sendt ut en påminning en time, halvannen før regattaen begynner. Den minner bare om at det er regattadag, og angir ikke starttidspunkt.

Husk på å starte RaceQs før start:

Skippermøte alltid 45 min før start. I krysset mellom flytebrygge og molo.

Seilforeningen sørger for gasshorn og starten går på rundgang mellom de deltagende båtene (5-4-1-start)

Premie til beste båt i hver serie. Deles ut ved sesongslutt.

NB ! 200 kr Startkontingent betales ved påmelding.

3. TwoStar

Vi seiler 2 klasser delt ved rating 0,9 men forbeholder oss retten til å gjøre endringer ved skjevfordeling i klassene. Minst 6 i hver klasse. JB sørger for at regattaen blir en del av rankingen.

Forslag til dato 21. august. Ser an litt ift. andre lignende regattaer i nærområdet.

Startkontingent 250 kr. Ønsker tilbud om middag og oppfordrer til å booke plass gjennom Mooringo og at de som skal ut å seile denne helgen setter plassen ledig på forhånd..

4. Klubbmesterskap

Lørdag 2. oktober.

Egen H-båtklasse dersom 4 eller flere deltar. Åpen klasse hvor andre H-båter kan delta.

Felles start for alle. Ingen andre klasser.

Grill, øl og RACEQS (Evt. Høstfest).

200 kr for deltagelse til dekning av premier og pølser.

5. RaceQs

Oppgaver for Tur&Hav

• Støtte havnekomiteen i båtopptak og utsetting.
  • Legge ut og ta inn bøyer.
  • Sette opp Tirsdagsregatta/Two Star/Klubbmesterskap  i M2S eller SRS med invitasjon og påmelding sider.
  • Beslutte premier.
  • Informere også via Email. NB. Mange benytter ikke Facebook.
  • Oppdatere regattaoversikten Hjemmesidene.
  • oppdatere terminliste StyreWeb, med regattaer,  Møte rom ++ slik at kalender i StyreWeb oppdateres. Og varsel kommer via Gnist
  • Lage seilingsbestemmelser og beslutte innhold til alle interne regattaer.
  • Administrere interne regattaer, resultatregistrering og Oppsett RaceQs
  • Invitere og informere.