Tirsdagsregattaen 2020

Publisert av Tore Gaute Mørck den 13.10.20.

Sesongen 2020 er over, båtene er lagt på land eller er i ferd med å bobles inn.

For meg, og jeg tror for flere enn meg, har denne sesongen vært spesiell. Manskapsbegrensninger, en meters reglen, reiserestriksjoner til Sverige og Svenske kysten. Det er bare å håpe at sesongen 2021 kan gjennomføres uten restriksjoner. Men bare negativt har ikke pandemien vært. Vi har rekordmange besøk i havna, og med en enklere måte å frigjøre egne plasser på, har dette skapt gode inntekter.

Vi har også rekord med antall påmeldte båter til Tirsdagregattaen, med nesten 20 båter. Noen har deltatt bare en gang eller to (som meg) , mens andre har deltatt jevnt og trutt. Det har vært et snitt på over 10 startende båter gjennom hele sesongen. Og de fleste har brukt RaceQs, som har gjort det mulig å gjøre analyser og vurderinger.

Resultatene fra Tirsdagsregattaen før sommer ferien er beskrevet før- Vinneren ble Draken Ellen. Eier Gunnar Arnstein Molteberg, med mannskap Jens Petter Andresen.

Men i høstsesongen tok H-Båtene med Anders Westrum Økstad på første og Geir Lundkvist på andre foran Draken.

Vinner for hele 2020  ble Baccus med Geir Lundkvist, Ellen  med Molteberg  på andre og B2 med Westrum på tredje.

Vi gratulerer selvfølgelig vinnerne, men aller mest gratulerer vi hverandre for deltakelse og opplevelsene.

Tore