Den første Tirsdagregatta

Publisert av Tore Gaute Mørck den 11.05.16.
En helt utrolig time på fjorden i shorts , med, grei vind og spinnaker føre, men fremfor alt er det herlig å være i gang igjen. Vi ønsker at flere av dere med båter i havna skulle få dele denne felles opplevelsen med oss. Ta kontakt med Tur&Hav.
Vi fikk ikke registrert resultatene med en gang. det var to grunner til det, den en datateknisk, den andre at vi oppdaget at vi ikke hadde riktig start tidspunkt. Her ble vi reddet av RaceQs, som etter en gjennomkjøring viste at starten gikk temmelig presis 18:09:50.  Resultat systemet er laget slik at man tar starttidspunktet og registrerer tidspunkt for målgang, hvoretter man beregner brukt tid. Dette er flott når vi har noen som registrerer målgang.  Men vi baserer oss på selvangivelse, da kan registrert klokkeslett være feil dersom en ikke bruker GPS synkroniserte  klokker på mobilen eller kartplotter. En annen metode er å starte en nedtelling når skuddet går og måle tid. Dette krever et en er nøyaktig med å starte og stoppe nedtellingen.  Men generelt er begge metodene akseptable, men krever som sagt at en er nøyaktig, bruker korrekte klokker og nedtellingsmekanisme Dersom alle bruker RaceQs har vi nøyaktige tider å kontrollere mot.
Linkene til resultatene og avspilling av RaceQs finner dere her.  Les mer om dette på hjemmesiden.