Kamp om Kongepokalen

Publisert av Geir Lundkvist den 08.10.15.

Norges seilforbund skriver: Lørdag er det dags for årets storoppgjør innen norsk seilsport med Mesternes Mester på dagen og seilfest på Onda på kvelden.

Værmeldingene så langt tyder på lite vind på Oslobanen utenfor Aker Brygge. Så de 30 lagene som er klare for å kjempe om Kongepokalen må finne frem til de små vindpuffene med lette bevegelser.

Det er mange favoritter til å ta hjem Kongepokalen, og Seilmagasinet har plukket ut sine favoritter. Kong Harald er blant de som nevnes som en som har mulighet til å vinne – i så fall må Kong Harald dele ut kongepokalen til seg selv. Han har vunnet Kongepokalen seks ganger, den siste gangen i 1979, og fått den overrakt av sin far.

Blant de andre favorittene er Kristoffer Spone, Kristian Nergaard, Peder Jahre,  Bjørn Mørland Pedersen og Karl-Otto Book – for å trekke frem noen.

Du kan se alle lagene og vurderingene på SEILmagasinets sider. Seilingsbestemmelsene er lagt uther.

På kvelden braker det løs med en skikkelig seilfest på Onda. Her skal både seilere og ildsjeler skrytes opp i skyene og smykkes med premier. Det blir 247 feststemte seilere som inntar restauranten med utsikt over havnebassenget denne kvelden.

- See more at: http://seiling.no/index.php/nyheter/entry/kamp-om-mesternes-mester-pa-lordag#sthash.iqTjrE73.dpuf