Nettverksbrudd

Publisert av Tore Gaute Mørck den 14.08.19.

Det er utrolig men sant. Seilforeningen er avhengig av Internett. I går sluttet vær siden og Webkamera og virke 17:45. Årsak Internett var nede.

Uten Internett virker ikke betalingsautomaten,Resultater fra regattaer kan ikke registreres og publiseres, Webkamera og vær-siden oppdateres ikke og stopper opp, foreningens medlemmer og gestene våre får ikke tilgang til Internett gjennom vårt nett. For noen av tjenestene har vi et alternativ, gjennom å bruke mobilt bredbånd. Dette vil bli tatt i bruk ved lengre avbrudd, slik som det i går. Resultatregistrering gikk derfor glatt.

Telenor hevder at vår kapasitet på nettverket må reduseres for å gi økt stabilitet.  De har derfor redusert vår kapasitet  fra 30 til  20 Mbps overføringshastighet. Dette er ikke mye når vi skal tilby det som tjeneste for medlemmer og gjester.

Dette vil vi prøve å finne en løsning på.