Åsgårdstrand vant Kongepokalen - historisk seier

Publisert av Geir Lundkvist den 16.10.17. Oppdatert 23.10.17.
Mesternes Mester ble arrangert i seilsportsenteret vårt 13. og 14.  oktober. Her konkurrerte 30 lag med en skipper ombord som hadde blitt norgesmester i en båtklasse i løpet av sesongen 2017.
 For Åsgårdstrand stilte Jostein og Asbjørn Grødem som ble norgesmester i Snipe, med seg på laget hadde de Karen Kristoffersen, Lise Gerhken og Trym Markussen.
Etter veldig tett og spennende seiling i innlednings-heatene kvalifiserte ÅS-laget seg til semifinalen, gikk videre til finalen og seilte seg helt inn til seier.  Dette er en fantastisk prestasjon i konkurranse med Norges beste seilere og vi er kjempe stolte av Åsgårdstrandsseilerne. Vi gratulerer hele laget med Jostein i spissen !  Takk for innsatsen og en sesong med gode resultater; NM-vinner i Snipe, Svensk mester i Snipe, 2. plass i Seilsportsligaens 1. divisjon som toppes med Kongepokal og blir Norges beste seilere !